איך להוציא את המיטב ממסיבת הקוקטייל בלינקדאין

23 April 2014
קטגוריה:
LinkedIn

עבור רבים, רשתות חברתיות מעלות אסוציאציה של תמונות מחופשה, תגובות רצופות סימני קריאה ואותיות זהות ואולי פרסום שיר או איחול לסוף השבוע. זה אולי מה שמאפיין את רוב הרשתות החברתיות, אבל לא את לינקדאין. אי אפשר להתחייב למיעוט בסימני קריאה, אבל הרשת שונה בתכלית מעמיתותיה. היא מושתתת על קשרים בין-עסקיים, מציאת עבודה ויצירת שותפויות. לא סתם היא נקראת בפי רבים “הפייסבוק של עולם העסקים”. לכן, שיווק חברות בלינקדאין יכול להיות יעיל ביותר. השאלה היא איך עושים את זה?

צאו למסיבה
ראשית בואו נעמוד על מטרות שיווק החברות. לא מדובר בשיווק של מוצר או אתר אינטרנט. מדובר בחברה שמעוניינת להפיץ את שמה ועיסוקה, למצוא עמיתים וליצור שותפויות. עכשיו דמיינו שאתם החברה, והוזמנתם למסיבת קוקטייל אליה הוזמנו כל המי ומי של עולם העסקים הנוגע בדיוק לכם, מה תעשו? מינגלינג, כמובן. התרועעות חברותית בין המנהלים והמנכ”לים, כדי שיכירו את שמכם וכדי שתוכלו לבדוק את הכימיה ביניכם. מינגלינג בלינקדאין נקרא “נטוורקינג”, והוא מאפשר לכם לעשות את כל אלו ישירות מהבית דרך האתר.

השקיעו זמן
על פי נתונים שונים, בישראל ישנם כחצי מיליון אנשים הרשומים בלינקדאין. אלו אנשים, אם לחזור לרגע למטאפורת מסיבת הקוקטייל, שנמצאים במסיבה מדי יום, ובוחנים את הפרופיל של חברים שונים במשך זמן רב. שיווק חברות בלינקדאין לא יכול להתבצע ביעילות בלילה אחד. יש צורך להשקיע לפחות כמה דקות מדי יום בפניה לאנשים הרלוונטיים, עדכון הפרטים וההישגים האישיים, הרחבת מעגל החברים שיקבלו עדכון מכם ועוד. כך תוכלו ליצור תדמית רצינית של גוף מעודכן, מתחדש וזמין, שכדאי ליצור אתו שותפות עסקית.

סקרו את השטח
בניגוד לאותה מסיבת קוקטייל, בה הייתם ניגשים לכל אחד ושוטחים בפניו את משנתכם מבלי לדעת בדיוק מי הוא, את מי הוא מכיר ואיך הוא יכול לעזור לכם, לינקדאין מספק את כל המידע הנחוץ שימנע בזבוז זמן מצדכם. סקירה קצרה של הפרופיל של אותו מנכ”ל או אפילו עובד זוטר תספיק כדי להבהיר לכם איך עליכם לפנות אליו או אליה, אילו נקודות עליכם להדגיש ועוד. חשוב גם להחליט מראש אם תנקטו בגישה רחבה, הדוגלת בפנייה לכמה שיותר אנשים לשם חשיפה גדולה, או בגישה מדוייקת וצנועה יותר לאנשי מפתח בלבד.

עדכנו את הפרופיל
בדיוק כמו שסביר להניח שתשוטטו בפרופיל של אחרים וכך תחליטו אם לפנות אליהם או לא, הגיוני להניח שגם הם יעשו את אותו הדבר לפני שיפנו אליכם. משום כך חשוב מאוד לשמור על פרופיל אישי מעודכן, ברור ונגיש. מצד אחד, חשוב לפרט את יכולותיכם, להעלות תמונה ולא לפספס מידע שעשוי לפנות לאדם מסוים. אך מצד שני לא כדאי להגזים וליצור בטעות עומס של מידע שיכול להרתיע, או גרוע מכך, להיראות מוגזם. נקודה נוספת היא כתובת הפרופיל שלכם, שניתנת לשינוי כך שתהיה נגישה יותר וזכירה.

צרו היכרות מעמיקה
לינקדאין היא רשת חברתית חשובה לאנשים רבים, והצלחתה נעוצה גם ברעיון שמאחוריה וגם בעיצובה הפשוט. לעומת זאת, יש צורך להכיר את האתר לעומק, כיוון שהוא מציע אפשרויות רבות ומגוונות. מומלץ להכיר את האתר לעומק לפני שתתחילו לפנות לחברים אחרים, כדי שלא תפגעו בפוטנציאל שלכם.