גוגל פלוס – גן עדן חבוי למפרסמים

23 April 2014
קטגוריה:
Google+

על שיווק ברשתות החברתיות אין אחד שלא שמע. בין אם מדובר בגולש מן השורה או בסוחר ממולח, הרשתות החברתיות הפכו לאחד משטחי הפרסום הפופולריים ביותר שקיימים היום. בזכות היכולת שלהן לפלח כמויות עצומות של לקוחות פוטנציאליים על פי פרמטרים רבים, פרסום ברשתות נחשב למדויק וליעיל יותר מפרסום באתרי חדשות למיניהם, ברדיו או אפילו בטלוויזיה, שם פונות הפרסומות לכל מי שנקרה במקרה בדרכן, והמחיר גבוה בהרבה.

לא רק פייסבוק
אז אם כשחושבים על פרסום – הרבה אנשים חושבים על הרשתות החבריות, למה מפרסמים רבים מסתפקים בפרסום בפייסבוק? לא שישנה בעיה בפרסום ברשת הענקית, אבל אם היו מציעים לכם להכפיל לעתים את קהל הצופים תמורה מחיר זהה, בוודאי לא הייתם מהססים. פייסבוק היא, אמנם, הרשת החברתית המוכרת כיום והיא גם הגדולה ביותר. אך מבחינת פרסום, שיווק בגוגל פלוס, הרשת החברתית הצומחת של גוגל, יכול להיות יתרון עצום שלא רבים ממהרים לנצל.

לפתיחה – קצת נתונים
אז למרות השם החם של פייסבוק והשם החם-מעט-פחות של גוגל פלוס בארץ, הרשת החברתית של ענקית האינטרנט מונה יותר מ-500 מיליון משתמשים, יותר מ-300 מיליון מתוכם נחשבים פעילים. כלומר, קהל לקוחות שלם שמפרסמים רבים בוחרים להתעלם ממנו מבלי לתת את הדעת לסיבה. אולי הסיבה היא ההשערה שגוגל פלוס מנסה להיות פייסבוק ללא הצלחה, אז איזו סיבה יש לפרסם ברשת כושלת. האמת היא, שגוגל פלוס מבוססת על רעיון שונה מפייסבוק, ויש לה יתרונות משלה.

על כתפי ענקים
אי אפשר להתעלם מהכוח של גוגל באינטרנט. החל ממנוע החיפוש עצמו שהכניס את החברה לתודעה הציבורית, ועד שלל השירותים המשלימים שהיא מציעה: מייל, אחסון בענן, עריכת מסמכים ועוד. כל אלו גורמים לאנשים רבים להישען על גוגל בתחומים רבים מבלי להבין בכלל עד כמה הם תלויים בה. שיווק בגוגל פלוס רותם את הכוח הזה לטובת המפרסם. פרסום מדויק ויעיל בגוגל פלוס יופיע גבוה ברשימת החיפושים במנוע החיפוש ויזכה לחשיפה גדולה. משם, הדרך ליצירת עניין והגעה ללקוחות מתקצרת מאוד.

יד ראשונה מרופא
בנוסף, בזכות הדרך שבה גוגל פלוס בנויה, ניתן לצבור מוניטין חיובי שתורם לנראות של השיווק ולמידת האמינות שלו בעיני הלקוח. שיווק בגוגל פלוס לוקח בחשבון את איכות התכנים המפורסמים, את מידת הפירוט שלהם ואת רמת העניין שיש להם כלפי הגולש. תכנים איכותיים יותר יזכו למוניטין יותר גבוה מהאתר, וזה יוצג לצד תמונה של הכותב בעת חיפושים במנוע החיפוש. במקום להציג לגולש מידע שאמור להתאים לצרכיו, האתר מאפשר מבטיח לצרכן, בשמכם כמובן, מידע ראוי ואמין, אותו מגבה חברת הענק.

נצלו את היתרון
בין אם הצורך הוא קידום אתר או מוצר, ובין אם מדובר בחברה גדולה או בעסק קטן ופרטי, לא כדאי להתעלם מהרשת החברתית של גוגל. היא אמנם מקבלת פחות “באזז” מפייסבוק, אבל היתרונות שלה רבים. רובם, אגב, נעוצים בעובדה שמפרסמים רבים בוחרים להתעלם מהנתונים והיתרונות ולקחת את הבחירה הפשוטה והמוכרת של פרסום אוטומטי בפייסבוק. מומלץ לעסקים להתנפל על ההזדמנות העסקית לפני שהמתחרים יתעוררו, ולחדור לנתח שוק שרק מחכה לשמוע עליהם.