טיפים לרכישת מדיה באינטרנט

25 February 2013
קטגוריה:
כללי

מהם ערוצי המדיה האפקטיביים ביותר באינטרנט?

אנו נשאלים זאת פעמים רבות והתשובה לכך משתנה בהתאם ללקוח, למאפייני השימוש של לקוחותיו באינטרנט ונתונים היסטוריים של קמפיינים פרסומיים באינטרנט שהופעלו עבורו.

באופן כללי, ניתן לחלק את ערוצי המדיה באופן הבא-

1. חלוקה לפי שיטת תמחור ( פר הקלקה, פר המרה, פר צפיה או שילוב של כל הנ”ל או חלקם)

2. חלוקה לפי סוגי מודעות (טקטואליות, באנרים, פופ-אפים, ניוזלטרים, וידאו ועוד)

3. חלוקה לפי פלטפרומות פרסומיות (פרסום למשתמשי מובייל, פרסום בגוגל אדוורדס, ברשת הפרסום של בינג\יאהו, פרסום ברשתות חברתיות – לינקדאין, פייסבוק ועוד)

כל פלטפורמה פרסומית מאפשרת חיתוך פנימי לשם הגדרת קהלים ממוקדים בתוכה, לדוגמא גוגל אדוורדס מאפשרת חיתוכים מאד מדויקים על פי- אזור גאוגרפי, שעות וימים להצגת המודעות, סינון מודעות בהתאם למילות מפתח, הגדרת קמפיינים ייעודיים למשתמשי מובייל (וחלוקה פנימית בתוך אותה קבוצה), שילוב של תמחור על פי הקלקה ועל פי המרה, ואפשרויות רבות נוספות.

הכרות עם פלטפורמות הפרסום השונות מאפשרת לנו, מנהלי הפרסום, לבחור את המתודות המתאימות ביותר לפרסום עבור אתרכם. אין מדובר ב “בול פגיעה”. כל פעילות שיווקית ופרסומית באינטרנט הינה תהליך נלמד אשר עובר אופטימיזציה שאמורה בסופו של דבר להניב מקסימום תוצאות במינימום הוצאות.

לאתרים שונים מאפיינים שונים- וצרכים שונים.

אתרי B2B פועלים בשונה מאתרי מסחר אלקטרוני ושיטות פרסום המתאימות לאחד יתאימו פחות לשני.

בבואכם להתחיל את מלאכת רכישת המדיה עבור קמפיין הפרסום שלכם, אנו מציעים לכם לנסות לקבל אינפורמציה שיווקית הנוגעת לנישה בה אתם פועלים, לחקור את מילות המפתח הפופולריות בתחום, לנסות ולבחון באילו כלים המתחרים שלכם מפרסמים את עצמם והיכן הגולשים הפוטנציאליים שלכם גולשים ברשת. מכל אלה תתחילו ליצור את התוכנית הפרסומית בהתאם לתקציב וערוצי המדיה השונים שמצאתם כעונים על צרכי קהל היעד שלכם.

כמובן שיש להטמיע מעקב ביצועי אחר תפקוד הקמפיינים ומדידת המרות- מה שיסייע לכם בקבלת החלטות להמשך- היכן להשקיע יותר והיכן להשקיע פחות.