יתרונות השיווק בפייסבוק

10 February 2016
קטגוריה:
Facebook

תגים:

כל עסק אשר מכבד את עצמו מחלק את עוגת הפרסום הדיגיטלי שלו באופן כזה שחלקה תכלול קידום של אתר העסק, בעיקר דרך גוגל (קידום אורגני וקידום ממומן) וחלק אחר של העוגה, חלק גדול לא פחות, יקדם את העסק באופן ישיר דרך פייסבוק.

מיום היווסדה של פייסבוק כרשת חברתית, היה ברור שזה עניין של זמן עד שהיא תהפוך להיות פלטפורמה פרסומית עבור עסקים ובעלי מקצוע ואכן היא מהווה את אחת הפלטפורמות החשובות ביותר במדיה הדיגיטלית. כידוע, בפייסבוק משתמשים למעלה ממיליארד גולשים בחודש (בישראל המספרים מדברים על למעלה מ-3 מיליון איש), וככל שהמספרים עולים כך עוגת הפרסום בפייסבוק גדלה. כבר היום יש הסבורים כי היא מהווה רבע מתקציב הפרסום הממוצע של בית עסק ובד בבד היא ממשיכה לכרסם בפלטפורמות התוכן והפרסום השונות המוצעות למפרסמים ברשת.

בשביל להבין כיצד יכול לעזור לנו הפרסום בפייסבוק, יש לראות תחילה את מה שמייחד את הפלטפורמה לעומת פלטפורמות פרסום אחרות.

שיווק בפייסבוק מאפשר לנו כאמור להגיע לקהל רחב ולהציג לו עדכונים, מבצעים, הנחות, אירועים, בצורה הרבה יותר פשוטה ונוחה מאשר בכלים אחרים, מאחר ופרסומים, הטבות, ועדכונים המופיעים בעמוד העסקי של החברה יופיעו  (באחוז מסוים)  בפיד של המש תמש. זה ישאיר אותו מעודכן כל הזמן לגבי מה שנעשה בעסק שלנו, ויניע אותו לפעולה.

פייסבוק כאמור נהנית מיתרון ההשפעה החברתית וכך ניתן בקלות לראות מי מבין חברינו אהב איזה עסק, פירגן לו או שיתף את תכניו ובאופן מסוים הדבר ישפיע עלינו כצרכנים ויטה את הכף לטובת בית העסק (בהנחה ומדובר בחוות דעת חיוביות).

קבוצות בעלות עניין מהוות קרקע למשיכת מפרסמים- שכן הם מסוגלים לפנות לתחומי העניין של המשתמשים (זאת מעבר לנתונים הדמוגרפיים של המשתמש שרלוונטיים עבור המפרסמים).

Retargeting בפייסבוק יכול לסייע לבעלי עסקים להציג את מודעתם למשתמשים שכבר ביקרו באתר- ולהציע להם מגוון הטבות מעבר למה שמוצע או נגלה למשתמשים שמבקרים באתר בפעם הראשונה- בייחוד אם מדובר במשתמשים שלא ביצעו רכישה או מילאו פרטי קשר.

כיוון שדפי הפייסבוק נסרקים בגוגל- הם במידה מסוימת, עבור עסקים מסוימים, יכולים אף להחליף את האתר המסורתי- העדכון של עמודי הפייסבוק הינו במרבית המקרים קל ופשוט יותר מאשר לנהל תחזוקה של אתר אינטרנט- למרות כל זאת אנו ממליצים שלא להישען על הפייסבוק כמקור יחידי להצגת האתר המוצרים והשירותים אותם החברה מציעה- אלא בנוסף לאתר.