ניהול הפרסום בגוגל

21 August 2013
קטגוריה:
Google adwords

במהלך השנים האחרונות, כאשר התחרות הולכת וגדלה, גוגל עשתה מאמצים רבים לשמר את הצלחתה בתחום הפרסום האינטרנטי. ענקית החיפוש שיחררה את כלי הפרסום שלה AdWords בגרסתו הראשונית עוד בשנת 2000, כאשר התחרות בתחום הייתה מזערית, לכן הייתה לחלוצה בתחום. עם זאת, בשנים האחרונות נכנסים יותר ויותר כלים המאפשרים לחברות לנהל קמפיינים פרסומיים באינטרנט, החל מתוכניות שותפים ועד פרסום ברשתות חברתיות (פייסבוק ובשלבים ראשוניים גם טוויטר).

עם זאת, הקמפיינים של גוגל – אשר מציעים פרסום טקסטואלי או בצורת באנר, בשיטת CPC או CPM, תוך מיקוד מקומי, אזורי או בינלאומי – עדיין שולטים בשוק ועדיין מוכיחים את עצמם כיעילים. זאת בזכות החידושים שהחברה דואגת להוציא לשירותי הפרסום שלה, אשר נועדו לייעל את שיטת הפרסום ולהגדיל את אחוזי ההמרות עבור המפרסמים. מעבר לכך, גוגל דיווחה על ירידה של 6% בעלות פר הקלקה בדו”ח רבעוני אחרון – נתון שללא ספק רווחי עבור החברות המפרסמות.

עם זאת, החידושים האחרונים של גוגל מוכיחים פעם נוספת כי דרוש ניהול קפדני ונכון של קמפיינים פרסומיים על מנת לא ללכת לאיבוד במגוון הכלים המוצעים והכי חשוב – לא להוציא כספים על הקלקות שווא. כך למשל, החידוש האחרון היה שדרוג המערכת של ניהול הפרסום – כעת גוגל מציעה מערכת משולבת של ניהול קמפיינים במספר מכשירים בו זמנית (מחשבים, טאבלטים וסמארטפונים).

החידוש מצד אחד מגדיל את החשיפה של המודעות לקהל רב יותר, אך מצד שני העלה חששות רבים לגבי עליה במחירי ההקלות בעקבות ההפצה הרחבה. המשמעות של השינוי היא שכעת, יותר מתמיד, חשוב לנהל את הקמפיינים בצורה צמודה וחכמה, ולבצע אופטימיזציה עקבית. כאשר מדובר בפרסום בגוגל, ישנו הליך למידה ושיפור הקמפיין אשר קורה מרגע עלייתו לאוויר, לכן על מנת להגיע להצלחה חשוב לנטר את הקמפיין בהתמדה ולפעול במהירות. גם השינויים הכי קטנים במילות מפתח שעובדות טוב במודעות לעומת אלה שלא, יכולים לחסוך אלפי שקלים לכל עסק. כעת, כאשר יש פחות שליטה במכשירים בהם יופצו המודעות – זה נהיה חשוב מתמיד.

פיצ’ר חשוב נוסף אשר הושק בתחילת החודש גם הוא חלק מהטרנד הגובר של מעבר המיקוד לפרסום במובייל ופרסום מקומי. מדובר בשילוב פרסומות מקומיות ב-Google Maps. פיצ’ר זה חשוב במיוחד לעסקים מקומיים מקטנים עד גדולים ומהתנסות ראשונית מקבל פידבקים טובים ממשתמשים שכבר נתקלו בו (לפי הפידבקים הפרסומות רלוונטיות ולא מפריעות לשאר הפעילות במפות). עבור עסקים מדובר בהזדמנות לפרסם מודעות בתוכנת המפות של גוגל כאשר אנשים מחפשים מיקומים קרובים על המפה. כך למשל, כאשר המשתמשים מחפשים כתובת על אבן גבירול בתל אביב, יופיעו מודעות של עסקים קרובים לאזור זה. גוגל מחייבת הן עבור הקלקה על המודעה והן עבור הקלקה נוספת – במידה והמשתמש ביקש הוראות הגעה לעסק.

הרלוונטיות של מודעות מסוג זה היא המפתח להצלחה שלהן עבור העסקים, וכמובן גם עבור גוגל ובניהול נכון יכולה להביא לאחוזי המרות גבוהים במיוחד.