סטטיסטיקות לאתרים למתחילים- Google Analytics

25 February 2013
קטגוריה:
Google Analytics

תגים: ,

כחלק ממאמצי השיווק באינטרנט, אנו מבצעים הטמעה ומעקב סטטיסטי יומי אחר התנועה לאתר באמצעות Google Analytics.

Google Analytics מאפשרת שתילת קוד בדפי הנחיתה באתר ומעקב מתקדם אחר מקורות ההפניה לאתר וניתוח תנועת הגולשים באתר על פי פרמטרים שונים שניתן להגדיר. התוכנה מאפשרת מעקב וניתוח תוצאתי של ערוצי השיווק באינטרנט ובכך מייעלת את טקטיקת השיווק הנבחרת.

לאלו מכם שאינם בקיאים במערכת, להלן מספר אפשרויות (לא מהמורכבות) הגלומות בה:

מבקרים

בעזרת Google Analytics ניתן לקבל מידע רב אודות המבקרים באתר:

  • Visits – כמות המבקרים בתקופת זמן מסוימת.
  • New Visits – כמות המבקרים החדשים בתקופה זו (זאת לעומת מבקרים שכבר ביקרו באתר בעבר).
  • נתונים דמוגרפיים על מבקרים.
  • מיקום גיאוגרפי, הדפדפן, טאבלט או סמארטפון בו הם משתמשים.
  • חיתוכי המרות, מעורבות הגולשים באתר (משך זמן שהיה, נתוני Bounce ועוד)
  •  ועוד.

מעורבות

מעבר לנתונים על כמות המבקרים, ישנם פרמטרים העוזרים לקבוע את רמת המעורבות שלהם:

  • Pages/Visit – כמות העמודים בממוצעת פר ביקור. נתון זה חשוב מכיוון שהוא מצביע על כך שהגולשים שהגיעו לאתר אכן מצאו מידע רלוונטי עבורם ועניין ולכן המשיכו לגלוש בדפי הנחיתה.
  • Avg. Time on Site – זמן ממוצע של השהות באתר. זמן שהות ממוצע נמוך יצביע על כך שהתוכן באתר אינו רלוונטי לגולשים המגיעים אליו ואינו מעורר עניין/צורך.
  • Bounce Rate – נתון חשוב אשר מראה את אחוז המבקרים אשר נטשו את העמוד לאחר שהגיעו לדף הנחיתה/עמוד הבית. ככל שהאחוז גבוה יותר כך הדבר מצביע על רלוונטיות נמוכה יותר של הדף למשתמש.
  • המרות- המרות שהוגדרו במערכת למטרות שונות מצביעות גם הן על מעורבות הגולשים באתר.
  • Event Tracking- הגדרות שמבוצעות בקוד ובאות לידי ביטוי בנתונים באתר מצביעות על מעורבות הגולשים בחלקים שונים באתר.

הפניות לאתר

 חלק זה בא לעזור לנו לנתח את המקורות מהם מופנית תנועה לאתר:

  • הפניות מדומיינים, מנועי חיפוש (אורגני), מנועי חיפוש בתשלום, אתרים חברתיים.
  • כמות המבקרים שמגיעה מכל מקור.
  • מילות החיפוש שדרכן הגיעו המבקרים לאתר.
  • דפי נחיתה מהם הגיעו ההפניות מאתרים חיצוניים

ניתן לנתח את התנועה מכל מקור בנפרד או להשוות בין המקורות. המטרה היא לראות את התמיכה והקישוריות של האתר ברשת ולקבוע מי הם המפנים היעילים ביותר. כך ניתן לפעול בצורה ממוקדת יותר בשיווק האתר.

 Content

 חלק זה מאפשר לראות נתונים על עמודים ספציפיים באתר. ניתן לראות את הנתונים הבאים:

  • דפי הכניסה – העמודים הישירים אליהם מגיעים המבקרים.
  • דפי יציאה – העמודים בהם נוטשים המבקרים את האתר.
  • העמוד הפופולארי ביותר באתר.
  • כמות מבקרים, צפיות ואורך הביקור בכל דף.

 ניתוח הנתונים מאפשר לקבוע אילו עמודים פחות מושכים למבקרים ואינם מכילים מספיק מידע רלוונטי, בכך לשפר אותם ולייעל את תוכנם.

 מטרות ו-Ecommerce

הגדרת מטרות רלוונטית לאתרים בהם אנו מצפים לפעולה מסוימת מהגולשים, לרוב יהיו אלה אתרי מסחר אלקטרוני אשר הפעולה הנדרשת בהם היא קניה, אך לא רק. למשל, המטרות יכולות להיות: צפייה בתוכן מסוים (יכול להיות סרטון), הרשמה לאתר או לניוזלטר, מילוי טופס, הורדת קובץ כזה או אחר ועוד.

כאן ניתן להגדיר מטרות ולבצע מעקב יעיל אחרי הביצוע שלהן. לאחר ניתוח הביצוע ניתן לקבוע יעדים חדשים ותוכנית פעולה לשיפור.

רצוי לקבל מידע על ההפניות אשר הובילו למכירה ומילות החיפוש בהם השתמשו הגולשים, מכירות ורווחים. לאחר הניתוח ניתן לקבוע באילו מילים כדאי להשקיע יותר על מנת לבצע מכירות טובות יותר.

 Social

אחד הפיצ’רים החדשים יחסית של Google Analytics מאפשר לצפות ולנתח במידע אודות הפעילות ברשתות החברתיות. כאן ניתן לנתח מידע ולראות איך רשתות חברתיות משפיעות על העסק, מביאות תנועה לאתר ובאילו רשתות הגולשים משתמשים כדי לשתף תוכן מהאתר.

  • Sources – ניתן לראות מידע כללי על תנועה מכל רשת חברתית – ביקורים, צפיות, אורך הביקור משך השהיה באתר.
  • Activities – הפעולות השונות אשר הובילו לתנועה מרשת החברתית – +1, Facebook like, Delicious Bookmarks ועוד.
  • Pages – ניתן לראות את העמודים והתוכן אשר הגולשים משתפים הכי הרבה ברשתות החברתיות. בנוסף ניתן לראות הדרכים בהם שיתפו את העמוד (+1 בגוגל+ למשל).
  • Conversions –למדוד ולהמיר לעלויות את ההשפעה של הרשתות החברתיות על השגת המטרות.
  • Social Plugin Report – דו”ח אשר מודד את הפעילות של הגולשים בשימוש בכפתורי הרשתות החברתיות שמותקנים באתר (למשל כפתור Like או G+ שנמצא באתר).

 מדדים נוספים שכדאי לשים לב אליהם

Real Time Data – מאפשר לצפות בכל המידע הבסיסי של Google Analytics בזמן אמת. יכול לשמש לפעולות הבאות:

  • בדיקת ההפעלה של הקוד של Google Analytics שנשתל באתר.
  • לראות האם ישנה תגובה חיובית לתוכן חדש/תוכן שהשתנה (כלומר, האם צופים בו).
  • צפייה באפקט המידי של פעילות ברשת החברתית, פרסום פוסט בבלוג, ציוץ בטוויטר וכו’.
  • להבחין בתוצאות של קמפיין לטווח קצר.

Site Speed – מהירות טעינת דפי האתר- משפיעה על הדירוג של האתר בגוגל. מכאן שמעקב אחר מהירות וזמן תגובה תקינים מאפשרים למנוע מצב של ירידות בדירוגים בשל בעיות בטעינת הדפים.