Facebook לעסקים

20 January 2013
קטגוריה:
Facebook

תגים: , , ,

Facebook  לעסקים- למתחילים

 פייסבוק הינה הרשת החברתית הפופולארית ביותר באינטרנט עם מעל למיליארד משתמשים. עבור חברות ומותגים, הפלטפורמה משמשת מקום אידיאלי בעזרתו ניתן להגיע לאלפי משתמשים ולקוחות פוטנציאלים ברשת. מעבר לכך, המידע בו פייסבוק מחזיקה על משתמשיה מאפשר להגיע לקהלי יעד ספציפיים וממוקדים יותר – ובכך להגדיל את יעילות השיווק ברשתות חברתיות.

 פייסבוק מאפשרת לכל לקוח לפתוח דף עסקי אשר יכלול מידע על העסק ויאפשר אינטראקציה נוחה ויעילה עם לקוחות קיימים ולקוחות פוטנציאלים נוספים. בנוסף, ניתן להשתמש בדפים אלה כפלטפורמה לשירות לקוחות, כדף תדמית עבור העסק, פלטפורמת פרסום מוצרים או כולם ביחד.  אמנם, לפתוח דף עבור העסק לא מספיק על מנת לנצל את הפוטנציאל המלא של הרשת החברתית – ניהול הדף והתכנים שמעלים הם מרכיבים קריטיים בהצלחת השיווק.

 פייסבוק מאפשרת יצירת TimeLine ייחודי לחברה

 עיצוב הטיימליין – הדף הראשי אליו מגיעים המשתמשים, הוא מרכיב חשוב ביצירת תדמית אינטרנטית לחברה. המראה של הטיימליין, כלומר המראה של הדף שלכם כאשר המשתמש מגיע אליו לראשונה – משליך על האופן בו החברה נתפסת. להלן מספר פיצ’רים חשובים שפייסבוק מאפשרת לדפי עסק ליישם, על מנת ליצור פרסונה ייחודית למותג –

  • תמונת Cover – זוהי תמונת השער הגדולה הנמצאת מעל תמונת הפרופיל. כאשר תמונת הפרופיל תהיה הלוגו של החברה, מומלץ להעלות כקאבר תמונה עם אמרה ייחודית עבור החברה – התמונה יכולה לבטא את חזון החברה, ערכים שונים, מוצרים. שימו לב, פייסבוק אינה מאפשרת תמונות קאבר הקוראות לפעולה (כגון: “שתפו את הדף” או “תעשו לנו לייק”). ניתן ומומלץ להחליף את תמונת הקאבר מדי פעם על מנת ליצור דינאמיות ועדכניות לעמוד.
  • פרופיל (About me) פרופיל עדכני ומלא, אשר נותן את כל המידע הראשוני הנחוץ על החברה הוא הדבר הראשון שהמשתמש רואה כאשר הוא מגיע לעמוד.
  •  אבני דרך (Milestones) – פייסבוק מאפשרת להגדיר לדפי עסק אבני דרך – אירועים גדולים עבור החברה (תאריך הקמה). בעזרת אבני הדרך ניתן לספר את “הסיפור” של החברה והתפתחותה.
  • כוכבים והדבקת פוסטים (Highlights and Pins) – פייסבוק מאפשרת להדביק פוסטים מסוימים לחלקו העליון של הטיימליין עד שבוע. בנוסף ניתן לתת כוכב לפוסט – דבר אשר יגרום לו להתפרס על  שתי עמודות הטיימליין ולהיות גדול ובולט יותר לעין.
  • אפליקציות (Apps) – פייסבוק מאפשרת לעסק לשלוט באפליקציות פייסבוק המוצגות בשורה עליונה מעל הטיימליין – ניתן לבחור תמונה אשר תוצג, לשנות את השם מוביל לאפליקציה ולבחור URL ספציפי אשר ימשוך יותר תנועה לדף האפליקציה.

תוכן ומעורבות גולשים

יצירת מראה “ממותג” עבור החברה בעזרת הכלים של פייסבוק יגרום לעניין רב יותר במותג ובחברה ברחבי הרשת החברתית. מעבר לכך- תוכן הדף הינו מרכיב חשוב ביצירת קהילת אוהדים (אקטיביים) בפייסבוק. מעבר להדגשת פוסטים מסוימים ועדכון שוטף, חשוב ליצור תוכן עדכני ורלוונטי שימשוך גולשים באופן הבא–

  • פייסבוק מאפשרת לעשות “לייק” ולהגיב לעמודים אחרים – כך ניתן לעשות לייק לעמודים שונים בתחום וליצור קשר עם אוהדים ומפעילי העמוד. יצירת שיח ענייני ומקצועי עם גולשים המתעניינים בתחום מאפשרת להגדיל את מאגרת האוהדים ואת החשיפה של המותג.
  • יצירה ושיתוף של תכנים מעניינים שרלוונטיים למותג ולתחום הפעולה.
  • תגובות ומענה לשאלות/תגובות של הגולשים.
  • קריאה לפעולה – פוסטים אשר קוראים לגולשים לפעולה מסוימת (ללחוץ על לינק, לבקר באתר, לעשות שיתוף ועוד) יגרמו ליותר מעורבות.
  • פוסטים המכילים שאלות לגולשים יגרמו להם להגיב יותר. כמו כן פוסטים אלה חשובים על מנת להבין את תחומי העניין שלהם, את הדעות שלהם בנושאים שונים ולשמוע פידבק.
  •  שימוש בכלים כמו הודעות פרטיות (שכעת פתוחות גם לעמודי עסק) וצ’אט על מנת להרחיב את השיח עם האהודים.

כלים נוספים של פייסבוק עבור עסקים

  • URL – פייסבוק מאפשרת ליצור URL ייחודי לדף העסק.
  • Insights – כלי המאפשר מדידה ומעקב אחר מעורבות הגולשים בדף, הפצת התכנים בדף וכמות האנשים שנחשפים אליהם.
  • Facebook Ads –מודעות בתשלום המאפשרות חשיפה גדולה יותר של העמוד או פוסטים ספציפיים בעמוד.

by Aia Laser